Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /customers/b/a/d/dillsmak.se/httpd.www/agera/Sources/Load.php(225) : runtime-created function on line 3 Lustigheter på Liseberg
Agera fr en bttre attityd
18 Oktober 2018 kl. 15:37:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.
Har du inte fått ditt aktiveringsbrev?

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
Nyheter: SMF - Just installerat!

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: [1]
  Skriv ut  
Författare mne: Lustigheter på Liseberg  (läst 2183 gånger)
Jerry
Nykomling
*
Antal inlägg: 11

Visa profil
« skrivet: 13 December 2006 kl. 13:03:44 »

Efter en härlig sensommar dag på Liseberg, Göteborg skrev jag följande mejl till Liseberg:
Hej!

Jag är en småbarnsförälder från Stockholm som hela sommaren lovat min dotter att hälsa på Er, Liseberg under 2006 och fick inte tid förrän sista helgen.
Vistelsen var mycket trevlig förutom några "lustigheter" som slog vår familj.
Vi ser Liseberg som en nöjespark för alla, men framför allt för barn.
(Ni kanske inte håller med, men så ser vi det med en trevlig park, god mat, glada människor och mycket barn)
Det är ju inte Ert "fel" att det står vuxna (föräldrar) i köer till attraktioner och röker (!!!), kastar fimpen på marken (!!) när den är slut (säger man så?), eller när det är dags att "gå ombord". Men det borde kanske finnas några skyltar om att detta bör undvikas - förbud kanske vore fel ord, men Ni kanske förstår vad jag menar.....
Då vi skulle köpa godis, som är en lika stor del av besöket som attraktionerna för en liten tjej på snart 4, så kunde hon inte köpa sitt favorit godis - TUGGUMMI.
Detta med motiveringen att folk kastar detta på marken och förstör asfalten.
Är denna "miljöåkomma" värre än alla dessa fimpar som kastas på marken? Fimpar som INNAN de hamnar på marken även stör oss icke rökare i köer till attraktioner, i ingångarna till spelhallar, i ingångarna till restauranger, osv.
Vi gjorde dock inte försöket att köpa cigaretter men visst finns den möjligheten inne på Ert område - och i så fall varför?
Vad har Ni för syn på detta?
Kommer Ni göra nåt åt det?

Med vänlig hälsning
JO

Det kom snabbt ett svar:

Hej Jerry och tack för ditt mejl innehållande synpunkter från ert senaste Lisebergsbesök.
Vi på Liseberg försöker se till att alla våra gäster mår förträffligt i en så sund miljö som möjligt. Våra restauranger var bland de första i Sverige med total rökförbud. Steg två blev att vi förbjöd rökning inom i spelhallar och andra gästlokaler. Därefter blev det rökförbud i våra köområden till åkattraktionerna, utanför våra lyckohjul och skicklighetsspel. Tyvärr, många gäster lever inte upp till detta till 100%. När sista steget med totalt rökförbud i parken kommer, kan jag inte svara på just nu, men vi vill nå dit så småningom. Vi får självklart hitta lösningar för gäster med dessa farliga laster innan vi sätter helt stopp för deras ”nöjen”. Däremot kommer vi, liksom de flesta parker, inte börja sälja tuggummi heller. En varm sommardag är det inte särskilt nöjsamt att kliva omkring i sega tuggummiblaffor som blandar sig med den varma asfalten.
Slutligen hoppas jag att ni förstår att vi vill att alla gäster skall stortrivas hos oss!

Med vänliga hälsningar
Lasse Zagai
Gästservice

Att stoppa tuggummit innan fimparna kan ju diskuteras men visst visar Liseberg att dom har en klar ståndpunkt, ett engagemang och framför allt en vision om ett mål. Bra!
Loggat
Pebbles
Nykomling
*
Antal inlägg: 19

Visa profil
« Svara #1 skrivet: 7 Januari 2011 kl. 01:41:25 »

rolex breitling watch   tag watches   rolex prices   rolex sea dweller  total clarity  breitling   the architectural language of crystal.” The eyewear forms are described as both fashionable and timeless. “Swarovski stands for the highest quality cut crystal all over the world and is an incredible inspiration for designers in fa
Loggat
Sidor: [1]
  Skriv ut  

Gå till:  

Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.1 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!